Hit enter after type your search item

Kūrybos ekonomika labai greitai auga. Kuo skiriasi tradicinė ekonomika nuo kūrybos ekonomikos? Tradicinė ekonomika nuo kūrybos ekonomikos skiriasi tuo, kad šiai svarbiausia yra individas bei jo mąstysena.

Kūrybos ir ekonomikos ryšys kuria nūdienos šalių ūkio vertes bei krauna kapitalą pirmiesiems novatoriams, laiku suvokiantiems kūrybos ir ekonomikos sąryšių dėsnius, kuriamus per patentus, autorinius darbus, prekinius ženklus, autorines teises, licencijas.

Kūrybos ekonomika

Nors intelektas – gebėjimas spręsti problemas ar apdoroti didelius kiekius duomenų – palankiai veikia kūrybinį potencialą, tačiau nėra lygiareikšmis kūrybingumui.

“Kūrybingumas – yra vienas iš nedaugelio likusių legalių būdų įgyti nesąžiningą pranašumą prieš konkurentus” – Edas McCabe, reklaminių tekstų kūrėjas

Kūrybos ekonomika skverbiasi į visas ūkio sritis, ne tik į kultūros ir meno pasaulį kaip daugelis suvokia dėl vartojamo žodžio kūryba. Kūryba čia reiškia kur kas plačiau ir apima intelektinės nuosavybės valdomas industrijas – medijas, telekomunikacijas, programinę įrangą, biologiją, mediciną, švietimą, pramonės gamybą ir netgi žemės ūkį. Pasaulyje didėja išlaidos „malonumų“ paslaugoms. Į šią sritį persiorientuoja mados, programinės įrangos, turizmo, laisvalaikio industrijos. Šios srities apimtys sparčiai auga sukurdamos naujas darbo vietas, formuodamos naujus rinkos poreikius ir drauge reaguodamos į rinkos lūkesčius. Todėl, kūrybingumas yra įmanomas kiekvienoje organizacijoje, kurioje įmanomi išradimai, naujovės bei iššūkiai.

Kūrybingumas – tai gebėjimas kurti kažką naujo, reiškiantis žmogaus arba žmonių grupės originalių ir prasmingų idėjų generavimą. Taip įvyksta kaskart, kai žmogus sako ar daro kažką naujo, kai kažkas gimsta iš nieko arba kai kažkam yra suteikiama naujų charakteristikų. Kūrybingumas atsiranda nepaisant to, ar šis procesas kažkur kryptingai veda, ar ne egzistuoja jis mintyje ar veiksme. Taigi, kūrybingumas yra skatinamas tiek sąmoningų, tiek nesąmoningų įžvalgų.

Kūrybingumo neįmanoma apskaičiuoti. Galima sakyti, kad vienas gali būti kūrybingesnis už kitą, bet negalima teigti, kad jis kūrybingesnis du su puse karto. Kūrybos produktus galima suskaičiuoti, bet produktų įvairovė ir tam tikros detalės mums neleidžia būti itin tiksliems. Tačiau, kūryba nebūtinai yra ekonominė veikla, bet gali ja tapti, kai idėja kuria idėją ekonomine prasme ar tampa vertingu produktu.

Leave a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This div height required for enabling the sticky sidebar
Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :