straipsniai

4 dalykai, kurių nežinojote apie sultis

Vieni sultimis mėgaujasi nuolatos ir be jų neįsivaizduoja savo subalansuotos mitybos, kiti jas geria tik retomis progomis. Dietologė pataria, ką reikėtų žinoti apie jų vartojimą.

1. 100 proc. sultyse išlieka nemažai vitaminų ir mineralinių medžiagų

Nors vaisiai ir daržovės mūsų racione turėtų vyrauti bent 5 kartus per dieną, sulčių nereikėtų nuvertinti. Ne tik vaisiuose, bet ir 100 proc. sultyse randame gausybę vitaminų bei mineralinių medžiagų. Pavyzdžiui, vienoje pomidorų sulčių stiklinėje (250 ml) yra 14 proc. kalio, 8 proc. magnio, 5 proc. fosforo dienos normos. Morkų sultyse gausu kalio ir kitų mineralinių medžiagų.

2. Spalvos įtaka

Kalbant apie vaisius ir daržoves, yra viena taisyklė – kuo ryškesnė produkto spalva, tuo jame daugiau naudingų medžiagų. Taip yra ir su sultimis. Štai mėlynos ir purpurinės spalvos daržovėse ar vaisiuose (baklažanuose, burokėliuose, mėlynėse, vynuogėse) gausu mūsų akims, dėmesiui ir atminčiai reikalingų mineralinių medžiagų bei vitaminų, tokių kaip beta karotenas, B grupės vitaminai bei vitaminai C, E, A, fenolių antocianai. Kiek mažesnis šių medžiagų kiekis aptinkamas ir sultyse, tad norėdami gauti organizmui reikalingų medžiagų bei vitaminų iš daržovių ar vaisių ne sezono metu galite vieną jų porciją per dieną pakeisti atitinkamomis sultimis. Vartokite kuo įvairesnes sulčių rūšis, nes kiekvienoje iš jų yra skirtingų vitaminų bei mineralinių medžiagų, nevienodas ir jų kiekis. Įvairovė mitybai labai svarbi.

3. Sultys – ne gėrimas

Daugelis sultis laiko gėrimu ir priskiria per dieną išgeriamiems skysčiams. Iš tiesų tai yra maistas ir turėtų būti vartojamas saikingai, kaip užkandis ar desertas. Taip yra todėl, kad jų sudėtyje gausu organizmui naudingų medžiagų, kurių aptinkama ir kituose maisto produktuose, pavyzdžiui, ryžiuose ar varškėje. Rekomenduojama per dieną išgerti vieną stiklinę sulčių lėtai gurkšnojant, kad jose esančios naudingos medžiagos būtų geriau pasisavinamos.

4. Sultys, išgertos valgant, netrikdo virškinimo

Gydytoja dietologė Daiva Pipiraitė pataria vandenį, sultis bei kitus gėrimus gerti tuomet, kai jaučiate troškulį. Žinoma, pagrindinis skysčių šaltinis turėtų išlikti vanduo. Gėrimus galima vartoti tiek prieš valgį, tiek valgant, tiek pavalgius. Gajus mitas, jog skysčiai, suvartoti valgant, sutrikdo virškinimą, tačiau tai netiesa. Dietologės teigimu, gėrimus atitolinti nuo valgio reikia tik sergant tam tikromis virškinimo ligomis arba po kai kurių virškinimo organų operacijų, gydytojui rekomendavus. Taip pat vaikams, besiskundžiantiems prastu apetitu, prieš valgį nereikėtų gerti sulčių, nes medžiagos, esančios jose, tik sumažins apetitą. Kadangi 100 proc. sultis vertiname labiau kaip maistą negu kaip skystį, jas galima gerti vietoje užkandžio.

Facebook komentarai