straipsniai

5 sekundžių taisyklė, padedanti pagerinti savo gyvenimą

„Dar vienas rytas, kai nenoriu keltis iš lovos. Nenorą keltis stiprina pokalbio su savo vadovu atidėliojimas. Be to, pakvietė skaityti pranešimą 400 specialistų auditorijai – baimė sako „ne“, todėl atsisakau.“ Ar atpažįstame panašias situacijas ir jas lydinčią vidinę būseną, kuri neleidžia sparčiau judėti į priekį? Kaip ją pakeisti? Skaitykime toliau ir išbandykime paprastą būdą – pratimą, kurio pagalba galėsime sėkmingai siekti savo tikslų. Mums padės 5 sekundžių taisyklė.

Abejonėms turime lygiai 5 sekundes Taisyklė labai paprasta – jeigu mokame skaičiuoti 5-4-3-2-1, galime beveik viską! Kai suskaičiuojame atgaliniu būdu nuo penkių iki vieno – imamės veiksmų. Tegul ši taisyklė tampa įpročiu, pradedant nedideliais tikslais, einant link sudėtingesnių, nepaliekant vietos abejonėms. Žmonės daug laiko ir energijos sugaišta delsdami, bijodami, neapsispręsdami, užuot ėmęsi konkrečių veiksmų. Kai ši taisyklė tampa įpročiu, kiekvieną dieną nuveikiama vis daugiau, padaromi darbai, kuriems sunku prisiruošti. Reikia atsikelti iš lovos – 5-4-3-2-1 – pirmyn! Norime sveikiau maitintis – 5-4-3-2-1, ramiai praeiname pro bulvinių traškučių lentyną parduotuvėje. Netikėtai darbe paprašė skaityti pranešimą, be proto bijome ir atsisakytume, jeigu ne 5 sekundžių taisyklė – sutinkame!

Ši paprasta technika gyvenime ir versle gali pakeisti labai daug. Ją sugalvojo, tyrinėjo ir aprašė Robbins Mel knygoje „5 sekundžių taisyklė“. Knygos autorė savo gyvenime buvo įkritusi į juodą duobę, griuvo jos finansai, santykiai, emocinė sveikata. Ją apėmė toks didelis nusivylimas ir apatija, jog sunkiai begalėdavo atsikelti ryte iš lovos. Norėdama išvesti save iš tokios padėties, ji įvedė į kasdienybę 5 sekundžių taisyklę. Taip R. Mel užkirto kelią neveiklumui, delsimui ir netrukus susilaukė didelių, teigiamų permainų.

R. Mel knygoje aprašo vienos moters istoriją. Dona sužinojo apie 5 sekundžių taisyklę vienoje konferencijoje ir pradėjo ją taikyti, moteris norėjo geresnių pozicijų darbe. Dona neseniai pradėjo dirbti salone, kai jai pasiūlė apmokyti šio salono darbuotojus. Nors abejojo, bet mintyse suskaičiavusi nuo 5 iki 1, atsakė, jog sutinka. Kitą kartą konferencijoje ji tebuvo dalyvė, tačiau prožektoriams šviečiant, pradėjo rankomis dangstytis veidą, o kiti pagalvojo, jog ji nori kalbėti. Doną pakvietė ant scenos, kaustė didžiulė baimė, bet 5-4-3-2-1 – laikas veikti! Moteris užlipo ant scenos. Visi šie veiksmai buvo pastebėti ir įvertinti, o Dona netrukus gavo savo trokštamą poziciją darbe.

Kaip pasirinkti tikslus? Jau turime veiksmingą techniką siekti savo tikslų, o dabar nebijokime pasvajoti. Kartais žmonės gyvena lyg iki galo neprasiskleidęs žiedas. Įsivaizduokime vyšnios žiedlapį, kuris vis negali prasiskleisti. Vis tik ateis diena ir jis pražydės. Vyšnios žiedas nebijo, jis neabejoja, jis netingi, jam nėra jokių kliūčių, prasiskleisti jam tereikia tinkamo laiko ir oro. O mes, žmonės? Norime skleistis, bet turime barjerų, kiekvienas turime, ką įveikti. Bijome svajoti, galvodami, kad neįveiksime kliūčių, tačiau žmogaus prigimtis sutverta svajoti ir norėti. Taip sakė jėzuitų vienuolis ir rašytojas Jamesas Martinas: „Žmogus yra troškimas“. Kuo kilnesni ir didingesni mūsų troškimai, tuo tampame laimingesni juos įgyvendinę. Tad nebijokime svajoti plačiai ir didingai.

Ugdomojo vadovavimo, dar vadinamo koučingu, specialistai ypatingą dėmesį skiria tam, kad žmonės suprastų savo tikslus ir gyventų apsčiai, o ne tik truputį būtų gyvi. Taigi, kokius tikslus pasirinkti? Pasak koučingo trenerės Jūratės Jurginytės, turime išsiaiškinti, kas mums vis dar neleidžia šypsotis iki ausų ir garsiai sušukti: „Esu pats laimingiausias žmogus žemėje!“. Tai galima padaryti, naudojant koučingo klausimų ir atsakymų metodą. „Įvertinkime ar gyvename pilnavertiškai: esame patenkinti, kaip planuojame savo laiką? Ar skiriame pakankamai laiko savo artimiausiems žmonėms? Ar esame patenkinti savo rezultatais profesinėje veikloje? Gal norėtume tapti geresniu darbuotoju, o gal sustiprinti tam tikras savybes, tik nežinome kaip? Gal norėtume kurti daugiau vertės, skirti daugiau laiko sau, dvasiniams dalykams? Ar gyvenimo tempas mane tenkina? Kokio gyvenimo norėčiau?“ – Jūratė pataria surasti laiko ir ramią vietą, sau užduodant panašius klausimus.

Taigi jau išsiaiškinome savo norą. Vis tik, kartais atrodo, kad nėra galimybių jį įgyvendinti, tačiau ir čia gali padėti ugdomojo vadovavimo metodas. „JJ Lifestyle & Coaching“ įkūrėja J. Jurginytė pasakoja panašų atvejį: „Viena mano klientė niekaip negalėjo rasti laiko sau ir sportui dėl įtemptos dienotvarkės. Pirmiausia, mes kartu įvertinome dabartinę situaciją: kas sukelia daugiausiai skubėjimo? Ar laikas paskirstomas pagal prioritetus? Kokioms užduotims galima sumažinti laiko sąnaudas? Kas yra laiko vagys? Kokiu metu klientė galėtų sportuoti? Per dvi ugdomojo vadovavimo sesijas pavyko susidėlioti planą, kuriame buvo konkrečiai nurodytas laikas sportui. Be abejo, vėliau buvo reikalinga atsakomybė, įsipareigojimas ir disciplina iš klientės pusės, kad planas būtų įgyvendintas, o tikslas pasiektas“. Koučingo trenerės nuomone, taip pat svarbu prisiimti atsakomybę už savo gyvenimą ir savo sprendimus.

J. Jurginytė primena dar vieną svarbų dalyką, kai pasiekiame savo tikslus: „Švęskime pergales ir laimėjimus, patirkime džiaugsmą ir gyvenimo prasmę.“ Tiesiog, pavasariškai kvapniai žydėkime!

Facebook komentarai