straipsniai

BE ABEJONĖS, SVARBIAUSIAS VITAMINAS MOTERIMS! STEBĖKITE, KAD JO NIEKADA NETRŪKTŲ, ANTRAIP…

Folio rūgštis (vitaminas B9) priskiriamas prie vandenyje tirpių vitaminų. Mokslininkai ir gydytojai jau seniai pripažino, kad ši medžiaga yra žmogaus organizmo pagrindas. Iš dalies vitaminas B9 sintezuojasi žarnyne, bet didžioji jo dalis gaunama iš išorės.

Folio rūgštis dalyvauja kraujo ląstelių (eritrocitų, leukocitų ir trombocitų), aminorūgščių ir RNR sintezėje, reguliuoja naujų ląstelių vystymąsi, cheminių procesų eigą ir fermentų aktyvumą.

Vitamino Bturtingos mielės (sausos ir šviežios), jaučių ir vištų kepenys, žemės riešutai, špinatai, salierai, petražolės, raudonėliai, mėtos, aviečių lapai… Bet apdorojant termiškai, didelė dalis šios medžiagos prarandama, todėl reikia laiku papildyti jos atsargas organizme.

Folio rūgšties tabletės

Vaistinėse parduodamos folio rūgšties tabletės kainuoja labai nedaug, bet  jų nauda tiesiog neįvertinama! Juk B9 vitamino trūkumas turi įtakos visų organizmo sistemų veiklai. Pirmiausia šis vitaminas reguliuoja naudingųjų ląstelių augimą, todėl esant jo trūkumui, pradeda nekontroliuojamai vystytis vėžio ląstelės.

Vaikų protinis atsilikimas, CNS ir hemopoezės veiklos procesų sutrikimai – tai tik folio rūgšties trūkumo sukeltų pasekmių sąrašo pradžia. Nerimas be priežasties, atminties problemos, anemija, stomatitas, ankstyvas žilimas, paranoidalinė būklė, ankstyvas klimaksas, stipri migrena, infarktai, insultai…

Vitamino B9 paros norma yra individuali ir priklauso nuo žmogaus gyvenimo būdo, juk folio rūgštį greičiau išnaudoja sportininkai bei mėgėjai pasideginti. Rūkaliai, alkoholio padauginantys žmonės ir moterys, vartojančios kontraceptikus, taip pat patenka į šią kategoriją.

Optimali dozė suaugusiajam – 200–500 mkg per parą su sąlyga, kad vartojama reguliariai. Minimali dozė užtikrina normalų organizmo funkcionavimą. Bet jeigu didėja protinė ir fizinė veikla, daugėja streso arba susergama peršalimo ligomis, dozę reikėtų didinti.

Nėštumo ir laktacijos laikotarpiu taip pat reikia padidinti vitamino dozę, bet be gydytojo konsultacijos to geriau nedaryti. Iš viso nėščioms moterims B9 – vitaminas Nr. 1! Be jo neįmanomas normalus vaisiaus vystymasis.

Folio rūgšties hipervitaminozė pasitaiko itin retai, kadangi gauti reikiamo kiekio vien iš maisto neįmanoma, o vaistinėse parduodamą priemonę reikėtų vartoti saujomis, kad jos būtų per daug… To pasekmės – miego sutrikimai ir viduriavimas.

Svarbu! Vitaminas B9 visavertiškai pasisavinamas tik kartu su vitaminu B12 arba kitais B grupės vitaminais. Tabletes reikėtų vartoti iš karto po valgio, užgeriant vandeniu. Beje, rezultatą pastebėsite jau po savaitės: spindintys ir elastingi plaukai, pagerėjusi odos spalva ir standumas, kurio pavydės net 20-metės.

Pasirūpinkite ir savo draugų sveikata – pasidalinkite šiuo straipsniu.

Facebook komentarai